Лабораторія запускає Службу етичного контролю

У співпраці з Ethicontrol ми запускаємо платформу, за допомогою якої будь-яка людина може повідомити про порушення в Лабораторії, її залежних структурах чи проектах.

Навіщо?

ГО “Лабораторія законодавчих ініціатив” (далі – Лабораторія) здійснює свою діяльність відповідно до принципів доброчесності та Положення Про Антикорупційну Політику. Відповідно, в Лабораторії заборонені:

  • дискримінація працівників в будь-якій формі;
  • брехня та нечесність у відносинах між колегами;
  • непорядність, байдужість, недбалість та безвідповідальність;
  • цькування та інша поведінка, що може образити чи пригнічувати іншого;
  • крадіжки, надмірна та нераціональна витрата матеріальних ресурсів і робочого часу;
  • будь-які прояви корупції.

Що таке Служба етичного контролю ГО “ЛЗІ”?

Служба етичного контролю – це:

  • система збору та обробки інформації про ознаки вчинення порушень вимог організації та корупційних правопорушень;
  • сучасні канали для анонімного та зворотного зв’язку з викривачами неналежної поведінки;
  • система (програмне забезпечення) для швидкого реагування на заяви анонімних викривачів, а також для документування внутрішніх перевірок і розслідувань.

Служба організована з метою отримання інформації про шахрайські, корупційні та інші правопорушення, що завдають шкоди інтересам організації, її чинним чи потенційним партнерам.

Хто може повідомляти?

Будь-яка фізична особа або представник юридичної особи може повідомити про порушення в Лабораторії, а також в її афілійованих і залежних структурах чи проектах.

Про що Ви можете повідомляти?

Окрім зазначених вище порушень в Службу також можна повідомляти про такі факти:

  • порушення в закупівлях організації;
  • розкрадання або неналежного використання майна організації;
  • розголошення конфіденційної, інсайдерської інформації, а також інформації, що становить комерційну таємницю;
  • порушення вимог внутрішніх нормативних документів організації і / або чинного законодавства;
  • зловживання довірою донорів та суспільною довірою;
  • фінансування політичних партій;
  • організовану злочинність та відмивання коштів;
  • співпрацю з радикальними угрупуваннями, учасниками санкційних списків, фінансування тероризму;
  • використання дитячої праці або роботи під примусом;
  • неналежну поведінку слухача чи випускника УШПС або учасників інших проектів;
  • невиконання (несумлінне виконання) посадових обов’язків з боку керівників, перевищення повноважень, порушення керівниками прав підлеглих працівників.

Як повідомити?

Повідомити можна одним з трьох зручних для Вас шляхів:

  1. Відвідайте безпечний портал, просто натиснувши на кнопку нижче.
  2. Надішліть листа електронною поштою на ali@ethicontrol.com.ua.

Зверніть увагу, що Служба не реєструє:

  • звернення та скарги споживачів та клієнтів з питань продукції чи обслуговування, а також інші повідомлення в межах дії Закону України “Про захист прав споживачів”;
  • звернення в межах дії Закону України “Про звернення громадян”;
  • скарги на третіх осіб, які не є діловими партнерами організації;
  • скарги на побутові проблеми чи інші питання, які знаходяться за межами компетенції Лабораторії та її співробітників;
  • погрози на адресу інших осіб.

Ви можете повідомити анонімно!

Щоб гарантувати повну анонімність та неупередженість реєстрації повідомлень, Лабораторія уклала угоду із зовнішнім незалежним постачальником послуг – ТОВ “Етиконтроль”.

Завданням підрядника є організація незалежної реєстрації  повідомлень через анонімний веб-портал, а також захист анонімності викривачів. Якщо Ви не хочете себе розкривати, то ніхто цього робити не буде без Вашого бажання. Інформація, яку Ви надаєте, є конфіденційною в межах, що дозволені чинним законодавством.

Що відбувається після реєстрації Вашого повідомлення?

  1. Зовнішній підрядник реєструє Ваше повідомлення та надсилає його уповноваженим особам в Лабораторію для первинного аналізу.
  2. Первинний аналіз передбачає оцінку Вашої інформації на достатність, пріоритезацію та її направлення відповідальним особам для вирішення цієї проблеми.
  3. Під час аналізу, в разі недостатності інформації, розгляд Вашого питання може бути призупинено, поки Ви не дасте відповіді на додаткові запитання через інструменти комунікації Служби (Наприклад: Веб-центр анонімного зворотного зв’язку).
  4. За кожне повідомлення призначаються відповідальний та команда осіб, які розслідують інцидент і повинні вирішити Вашу проблему.
  5. Команда відповідальних осіб контактує з Вами протягом 30 днів від дати реєстрації повідомлення, повідомляє статус розгляду Вашого звернення, запитує та отримує додаткову інформацію, сповіщає про результати розслідування та заходи з реагування.
  6. Через веб-центр зворотного зв’язку Ви можете анонімно спілкуватися з командою відповідальних осіб, ділитись додатковими файлами в разі необхідності. В налаштуваннях веб-центру можна змінити реквізити свого доступу, додати чи змінити контактні дані. За бажанням, Ви маєте можливість лишити адресу електронної пошти, щоб отримувати автоматичні оповіщення щодо зміни статусу обробки Вашого повідомлення чи надходження коментарів від Лабораторії. 
  7. По закінченню розгляду Вашого повідомлення, Ви можете оцінити та надати коментарі щодо роботи відповідальних осіб і заходів з реагування через Веб-центр анонімного зворотного зв’язку.

Принципи роботи Служби:

  • Лабораторія гарантує конфіденційність особам, які повідомили про факти шахрайства та корупції.
  • Реєстрацію повідомлень здійснює незалежна третя сторона.
  • Реєстрації повідомлень підлягають всі 100% звернень за умови, що вони містять необхідний мінімум інформації для подальших кроків.
  • Перевірка отриманої інформації проводиться щодо кожного отриманого повідомлення.
  • Отримана інформація розглядається виключно особами, які не є учасниками цього процесу, що дозволяє їм об’єктивно і незалежно організовувати процес перевірки та робити висновки щодо встановлених фактів.
  • Якщо отримана інформація підтвердиться, матеріали будуть направлені найвищому керівництву організації для прийняття невідкладних заходів.
  • Вживання конкретних дій завжди залежить від характеру та тяжкості порушення.
  • З метою збереження конфіденційності та анонімності всіх зацікавлених сторін, викривач може не дізнатись про існування розслідування або його результати.
  • Будь-яка термінологія, що застосовується вище, трактується так само, як визначено в законодавстві України.