У переддень позачергових парламентських виборів експерти Лабораторії законодавчих ініціатив здійснили оцінку парламентської реформи, проаналізували ключові досягнення та недоліки в імплементації, а також запропонували свій порядок денний парламентської реформи для нової влади.
На сьогодні Верховна Рада України користується найменшим рівнем довіри громадян серед усіх публічних інституцій. Така ситуація безумовно пов’язана з цілим комплексом проблем, які так і не були вирішені в рамках парламентської реформи за останні три роки. У 2016 році представлення Оціночною Місією Європейського Парламенту Доповіді та Дорожньої карти щодо внутрішньої реформи та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України ознаменувало початок комплексної реформи Верховної Ради України.
І хоча чимало було зроблено для підвищення інституційної спроможності парламенту та забезпечення прозорості його діяльності, так і не була вирішена проблема «законодавчого спаму», не були врегульовані статуси опозиції та коаліції, не було розроблено та ухвалено кодекс депутатської етики, а також не закріплені ефективні внутрішні процедури задля наближення українського законодавства до права ЄС.
У порядку денному реформи Верховної Ради для нової влади експерти Лабораторії законодавчих ініціатив запропонували 7 першочергових кроків, які необхідно здійснити для реалізації парламентської реформи.
Ознайомитись з Реформою Верховної Ради: порядок денний
Читати аналітичне дослідження “Оцінка реалізації внутрішньої реформи та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України”
Порядок денний парламентської реформи для нової влади уже підтримали: Громадянська мережа ОПОРА, Громадська організація “Ліга інтернів”, Центр політико-правових реформ, Центр Протидії Корупції.