23 травня 2019 року в Українському кризовому медіа-центрі Лабораторія законодавчих ініціатив під час прес-брифінгу на тему «Парламентська реформа: оцінка результатів і порядокденний для нової влади» презентувала свою оцінку реалізації парламентської реформи та запропонувала свій порядок денний парламентської реформи для нової влади.
Презентували: Світлана Матвієнко, Голова Ради Лабораторії законодавчих ініціатив; Олександр Заславський, директор аналітичного відділу Лабораторії законодавчих ініціатив.
Олександр Заславський, директор аналітичного відділу Лабораторії законодавчих ініціатив, розповів, що реформа Верховної Ради виконана лише на 41,8%. Олександр оцінив стан реалізації ключових рекомендацій Дорожньої карти щодо внутрішньої реформи та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України та підкреслив:
Аспекти реформи, які потребували безпосередньої участі депутатів, просуваються найповільніше. Було зареєстровано близько 50 ініціатив. Жоден з цих документів не був ухвалений в цілому, лише 2 – пройшли процедуру першого читання. Ініціативи, які не залежали від народних депутатів і могли бути вирішені зусиллями апарату Верховної Ради, просунулися набагато далі.
Світлана Матвієнко, Голова Ради Лабораторії законодавчих ініціатив, представила порядок денний парламентської реформи – сім першочергових кроків, які необхідно здійснити для реалізації парламентської реформи:
Це далеко не вичерпний перелік кроків, які необхідно вжити задля забезпечення реалізації парламентської реформи та подальшого розвитку парламентаризму в Україні. Без здійснення цих кроків парламент ризикує й надалі бути в орбіті впливу Президента, ким би він не був, які б політичні сили не представляв і які б цілі не переслідував. Сильний парламент – це парламент з сучасною парламентською службою, високими етичними стандартами народних депутатів, чіткими, прозорими та ефективними законодавчими процедурами.
Експерти Лабораторії законодавчих ініціатив зазначили, що виконати рекомендації Дорожньої карти можливо було і за півтора роки. Причиною гальмування парламентської реформи є брак політичної волі, загальної координації усіх, від кого залежить прийняття рішень.
Переглянути брифінг на тему «Парламентська реформа: оцінка результатів і порядокденний для нової влади»
Ознайомитись з Реформою Верховної Ради: порядок денний
Читати аналітичне дослідження “Оцінка реалізації внутрішньої реформи та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України”