

- Управлінням комп’ютеризованих систем Апарату Верховної Ради України,
- Програмою USAID «РАДА: підзвітність, відповідальність, демократичне парламентське представництво»,
- Фондом східна Європа,
- Координатором проектів ОБСЄ в Україні.

«Одним з найголовніших завдань Програми «РАДА» є сприяння залученню громадян до законодавчого процесу, забезпечення максимально комфортних умов для роботи комітетів Верховної Ради в здійсненні їхніх контрольних функцій, а також оптимального, адекватного, професійного залучення незалежних експертів, громадських організацій, заінтересованих сторін до процесів ухвалення законодавчих рішень».

«Наш Комітет активно співпрацює з громадськими організаціями, ми робимо всі кроки для сприяння відкритості парламенту, запровадження електронного врядування. Електронна база даних – проект важливий як для державної влади, так і для громадянського суспільства, адже організації громадянського суспільства часто є єдиним ефективним зв’язком між державою та народом України».

«Ми розуміємо, що довіру суспільства ми можемо підняти лише тоді, коли парламент буде відкритий, відкриті засідання комітетів, коли буде налагоджена співпраця з організаціями громадянського суспільства, оскільки саме громадські організації мають суспільну довіру, тому шляхом тісної співпраці з парламентом вони також зможуть покращити імідж Верховної Ради».

«На сьогодні в Україні громадські організації не мають достатнього впливу та процес прийняття рішень, як на загальнодержавному, так і на місцевому рівні, тому метою створення ресурсу електронної бази даних було, з одного боку, надати можливість комітетам збирати усю можливу релевантну інформацію в процесі роботи над законопроектами, а з іншого – надати можливість організаціям громадянського суспільства прозоро надавати інформацію комітетам, аби зробити процес законотворення найбільш раціональним і ефективним».
Структуру та сервісні можливості інтернет ресурсу “Електронної бази даних НУО України” презентували Олександр Заславський, Заступник Голови Ради Лабораторії законодавчих ініціатив та Сергій Чередніченко, ІТ-спеціаліст Програми “РАДА”.
Для користувачів база представлена трьома видами доступу:
- Відкритий загальний реєстр ГО;
- Реєстр ГО, що співпрацюють з конкретним комітетом;
- Розділ для авторизованих користувачів-співробітників комітетів.
Відкритий загальний реєстр ГО доступний всім користувачам. Він представлений окремою сторінкою, яка буде доступною з сайту ВР, з реєстром офіційних назв громадських об`єднань.
Реєстр ГО, що співпрацюють з конкретним комітетом, представлено окремою сторінкою, яка буде доступна на сайтах комітетів ВР і включатиме лише ті ГО, котрі співпрацюють з конкретним комітетом.
Розділ для авторизованих користувачів-співробітників комітетів передбачає доступ до засобів базового адміністрування.
Олексій Сидоренко, керівник Управління комп’ютеризованих систем Апарату Верховної Ради України, високо оцінює досвід впровадження електронних інновацій та модернізації роботи парламенту:
«Електронна база даних НУО України та ряд інших важливих сервісів розроблених у співпраці з Програмою USAID «РАДА», Фондом Східна Європа створюється з єдиною метою: забезпечити платформу для рівноцінного діалогу, для рівноцінної електронної взаємодії як парламенту, так і громадянського суспільства».
Ольга Озерна, відділ розвитку громадянського суспільства, офіс Координатора проектів ОБСЄ в Україні, переконана:
«Держава має виробити механізм, за допомогою якого громадськість могла взяти участь у процесі прийняття рішення ще на момент формування цього рішення, такою формою є публічні консультації, у проекті Закону України «Про публічні консультації» є також і обов’язкова умова про створення бази громадських організацій, які можуть шляхом надання експертизи, через оцінку прийняття рішення також бути залучені до цього процесу. Одним з таких механізмів є презентована електронна база даних НУО України».
Петра Андерссон-Шаре, Програмний директор Парламентського центру (Канада), прокоментувала запропонований ресурс з точки зору можливостей його подальшого використання комітетами та потенціалу для вдосконалення.
«Необхідно мати декілька засобів для забезпечення включення якомога більшої кількості організацій громадянського суспільства шляхом створення електронного реєстру, який міститиме ключову інформацію про кожну з організацій; такий реєстр неодмінно використовуватиметься. Я переконана, що інституалізація презентованого ресурсу забезпечить доступність потрібної комітетам інформації, таким чином, дозволивши зробити співпрацю з громадськістю більш прозорою».
Лола Хіральдо, Операційний директор, Парламентський центр (Канада), зосередила свою увагу на технічних моментах організації роботи електронної бази даних. Спираючись на досвід розробки подібних ресурсів, пані Хіральдо заначила:
«Корисність будь-якої електронної бази даних залежить від важливості та релевантності інформації, яка там знаходиться, тому важливим аспектом є постійне оновлення інформації у процесі її використання».
«Суть законопроекту дуже проста: консультаціям підлягають абсолютно всі проекти нормативних актів документів політики, тобто не існує винятків ні для кого: ані для президента, ані для народних депутатів, ані для уряду, ані для органів місцевого самоврядування».
«Органи влади, на жаль, не володіють достатньою інформацією щодо того, які саме організації громадянського суспільства можна запросити до співпраці в рамках розробки того чи іншого законопроекту, оскільки часто бракує інформації про громадські організації, які працюють у певній сфері; тому, на наш погляд, ідея зі створенням реєстру є дуже вдалою».