ЗАКОНИ, ПРИЙНЯТІ ВЕРХОВНОЮ РАДОЮ УКРАЇНИ ШОСТОГО СКЛИКАННЯ ПРОТЯГОМ ЧЕРВНЯ 2012 РОКУ

Протягом червня-2012 було прийнято 37 законів.

Ухвалені закони розподілилися тематично в залежності від головного комітету, який їх готував, таким чином:

Комітет з питань економічної політики – 9
Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин – 4
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування –  3
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи – 3
Комітет з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики – 3
Комітет з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики – 2
Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності –  2
Комітет з питань охорони здоров’я –  2
Комітет з питань правосуддя – 2
Комітет з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва –  2
Комітет з питань соціальної політики та праці – 2
Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки – 1
Комітет з питань транспорту і зв’язку – 1
Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів – 1

Найпродуктивнішим суб’єктом законодавчої ініціативи у травні став Кабінет Міністрів України, який ініціював 20 ухвалених в цілому законопроектів.

За червень було ухвалено 15 законопроектів, ініційованих народними депутатами. Ініціаторами 6-ти законів виступили представники фракції Партії регіонів. Ще 1 закон – авторства депутатів від фракції «Наша Україна – Народна самооборона». Також було ухвалено в цілому 8 законопроектів, ініційованих міжфракційними групами депутатів.

Крім того, за минулий місяць було підтримано 2 законопроекти, ініційовані Президентом України. Слід відзначити, що законопроект «Про адміністративні послуги» був ініційований Президентом, потім ним же заветований, і, в результаті, знову прийнятий з пропозиціями Президента.

У червні жоден законопроект не здобув підтримки всіх парламентських фракцій.

Фракцією «БЮТ – Батьківщина» за місяць був підтриманий лише один закон «Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012 – 2015 роки», ініційований діючим урядом.  Крім того, цей законопроект здобув підтримку значної частини фракції «Наша Україна – Народна самооборона» (29 з 65 членів фракції проголосували «за»), однак загалом дана фракція не підтримала жодного законопроекту за червень.

Фракція КПУ голосувала за 30 законів й не підтримала 7 (виступила «проти» 1-го урядового, 1-го президентського, а також 5-ти депутатських законопроектів – 1 від Партії регіонів і 4 від між фракційних груп депутатів).

Депутатська група «Реформи заради майбутнього» підтримала 35 законів й не проголосувала за 2 ухвалених в цілому законопроекти: «Про внесення зміни до статті 2 Закону України “Про здійснення державних закупівель” щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій» (ініційований міжфракційною групою депутатів) та «Про внесення змін до Закону України “Про здійснення державних закупівель” (щодо сфери застосування закону)» (ініційований представником фракції Партії регіонів).

Фракції Народної Партії та Партії регіонів проголосували за всі 37 законів.

Голосування “за”:

У червні також вирішилася доля трьох законопроектів, ухвалених парламентом протягом минулих місяців. Так з пропозиціями Президента України були прийняті в цілому закони:
• «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом» з пропозиціями Президента України від 14.03.2012
• «Про адміністративні послуги» з пропозиціями Президента України від 15.06.2012
• «Про індустріальні парки» з пропозиціями Президента України від 13.04.2012

Зазначимо, що з 37 законопроектів 11 (30%) були прийняті в цілому у першому читанні, тобто без експертизи Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України. При цьому, за висновками Головного науково-експертного управління Апарату ВРУ, яке  проводить експертизу законопроектів до першого читання, деякі зі згаданих проектів законів доцільно було б суттєво доопрацювати після ухвалення у першому читанні, або й взагалі відхилити*. Також вартий уваги той факт, що лише 5 законопроектів були завізовані Головним юридичним управлінням без зауважень. Всі інші законопроекти (які готувалися до другого читання), на думку експертів Апарату ВРУ, в тій чи іншій мірі потребували врахування відповідних зауважень, а часто і суттєвого доопрацювання. Так всупереч рекомендаціям юридичного управління щодо необхідності вдосконалення, були ухвалені закони:

«Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування повноважень державних органів у сферах природних монополій та у галузі зв’язку», «Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів», «Про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення державних закупівель», «Про виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні», «Про особливості здійснення закупівлі за державні кошти послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів», «Про ціни і ціноутворення» (ініційовані діючим урядом); «Про внесення змін до Закону України “Про здійснення державних закупівель” (щодо сфери застосування закону)» (ініційований представниками фракції Партії регіонів).


* Зауважимо, що в статі Стаття 97 Регламинту Верховної Ради України “Розгляд законопроектів Верховною Радою” зокоема йдеться: “За рішенням Верховної Ради допускається остаточне прийняття законопроекту (крім проектів кодексів і  законопроектів, які  містять  понад 100 статей, пунктів) відразу після першого чи другого читання, якщо законопроект визнано таким, що не потребує доопрацювання, та якщо не надійшло зауважень щодо його змісту від народних депутатів, інших суб’єктів права законодавчої ініціативи, юридичного чи експертного підрозділів апарату Верховної Ради”.

За більш детальною інформацією щодо парламентського моніторингу Лабораторії законодавчих ініціатив звертайтеся за телефоном (+38044) 5313768 або електронною поштою (адреса: z.oleksandr[at]laboratory.kiev.ua). Контактна особа – Олександр Заславський.

Дані парламентського моніторингу за попередній період.

Законодавчі підсумки роботи Верховної Ради України у червні 2012 року (таблиця).

Залишити відповідь