СКІЛЬКИ ВТРАЧАЄ ДЕРЖАВА ЧЕРЕЗ ПОДАТКОВІ ПІЛЬГИ?

У Мережі підтримки реформ  за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» розпочалась реалізація нового проекту в сфері державних субсидій підприємствам («державної допомоги» за термінологією ЄС) – «Поширення європейських принципів у сфері державної допомоги та державних закупівель».Лабораторія законодавчих ініціатив спільно з регіональними партнерами (Донецьк, Луцьк, Чернігів) проведе моніторинг практики державної допомоги у різних формах, проаналізує ключові положення законодавства України і буде взаємодіяти із зацікавленими сторонами на політичному та урядовому рівнях з метою впровадження принципів державної допомоги, закріплених у відповідних правилах Європейського Союзу. Це стане практичним кроком на шляху підготовки до виконання зобов’язань, які містяться у парафованій Угоді про асоціацію між Україною та ЄС.Вже на початковій стадії проекту в результаті направлення запитів на одержання публічної інформації виявлено декілька суспільно значущих фактів. Зокрема, втрати державного бюджету від надання податкових пільг у 2011 році склали 58,8 млрд. гривень. Це близько половини суми виплат по боргам, які Уряду необхідно буде здійснити у 2012 році. Також необхідно відзначити стрімке зростання бюджетних втрат за податковими пільгами – за минулий рік вони збільшились майже на 60%. Це дає підстави стверджувати, що пільги в оподаткуванні є певним дестабілізуючим фактором для державних фінансів. Основними «пільговиками» є сільське господарство та харчова промисловість, транспорт і торгівля транспортними засобами, інші види торгівлі. Як не дивно, майже мільярд бюджет втратив на операціях з нерухомістю та операціях фінансового посередництва.

Президентською програмою економічних реформ на 2010-2014 роки передбачено прийняття закону про державну допомогу підприємствам реального сектору економіки на основі стандартів ЄС, який має обмежити негативний вплив державних субсидій на конкуренцію та стабільність державного бюджету. Відповідний законопроект необхідно було розробити ще в жовтні минулого року, однак указом Президента від 15.03.12 № №198 термін внесення законопроекту до парламенту продовжено до серпня 2012 року. Враховуючи парламентську передвиборчу кампанію, вірогідність оперативного розгляду і прийняття цього законопроекту в поточному році є досить низькою. Відтак початок «стабілізації» державних фінансів за правилами ЄС можна буде очікувати хіба що ближче до кінця терміну дії програми економічних реформ.
Контакти щодо реалізації проекту: Денис Черніков, старший експерт Лабораторії законодавчих ініціатив (Chernikov [at] laboratory.kiev.ua).

 версiя для друку Наверх  наверх
 надiслати лiнк  У попереднiй роздiл

Залишити відповідь