Презентація Керівних принципів на тему «Адвокаційна діяльність та її особливості у роботі з парламентом»

28 березня 2018 року в офісі Реанімаційного Пакету Реформ відбулася презентація Керівних принципів на тему «Адвокаційна діяльність та її особливості у роботі з парламентом».

Захід організовано Лабораторією законодавчих ініціатив спільно з Реанімаційним Пакетом Реформ та Ярославом Юрчишиним, виконавчим директором Transparency International Ukraine, в рамках реалізації Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа.

 

Ознайомитися з Керівними принципами «Адвокаційна діяльність та її особливості в роботі з парламентом»

 

Олександр Заславський

Олександр Заславський, заступник Голови Ради Лабораторії законодавчих ініціатив, розповів про передумови появи Керівних принципів на тему «Адвокаційна діяльність та її особливості у роботі з парламентом».

Керівні принципи підготовлено в рамках проекту Лабораторії законодавчих ініціатив у рамках Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа. ЛЗІ, в рамках цієї програми, намагається зробити парламент більш відповідальним, підзвітним та більш аналітично орієнтованим. Поміж іншим, в рамках цієї програми ЛЗІ співпрацювала з трьома групами РПР, супроводжуючи і спільно координуючи адвокаційні кампанії. Мова йде про адвокаційну кампанію спрямовану на розширення прав жертв політичних репресій радянської доби, адвокаційну групу з податкової реформи та адвокаційну групу з податкової реформи. Лабораторії законодавчих ініціатив запропонувала експертам цих груп підготувати аналітичні документи – Policy Papers, які є своєрідними аналогами Білих книг; у розвинених демократіях такі документи готуються до всіх законопроектів і є невід’ємною частиною законотворчого процесу.

Найбільш успішною, поміж цих трьох, була кампанія, спрямована на розширення прав жертв політичних репресій радянської доби. Результатом її стало ухвалення законопроекту в цілому «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури реабілітації жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917 – 1991 років», який ґрунтується на підготовленому Лабораторією законодавчих ініціатив аналітичному документі (Policy Paper) «Відновлення прав жертв політичних репресій». З початку кампанії пройшло три роки, тому треба бути готовими до того, що адвокаційна кампанія може тривати досить довго.

Підсумком адвокаційної діяльності Лабораторії законодавчих ініціатив стала ідея підготовки Керівних принципів, які міститимуть як теоретичну частину, так і систематизований досвід Реанімаційного Пакету Реформ та ЛЗІ.

Ярослав Юрчишин

Ярослав Юрчишин, виконавчий директор Transparency International Ukraine, зауважив, що термін «адвокація» з’явився достатньо недавно й прийшов із правозахисного руху. Навіть розвинені демократії потребують механізмів максимального представництва суспільного інтересу. Одним з найбільш ефективних механізмів, за умови активності громадянського суспільства, є громадська адвокація.

Адвокація – це діяльність, спрямована на переконання та мотивацію влади вирішувати суспільні проблеми відповідно до пропозицій та із залученням громади.

Часто наголошують на тому, що адвокація перегукується з лобізмом. Лобіювання є оплачуваною діяльністю, спрямованою на просування приватних інтересів; у той час, як адвокація опікується вирішенням суспільних проблем.

Цикл політики:

  • Виявлення проблеми;
  • Сприйняття проблеми групами інтересів;
  • Формування порядку денного;
  • Вироблення рішення;
  • Впровадження політики;
  • Моніторинг та оцінка політики.

Участь громадськості, представлення наших інтересів за допомогою різноманітних методів адвокації, є однією з гарантій не лише якості політичного процесу, а й розуміння всіх його етапів суспільством.

Найкращих результатів у цьому процесі можна досягти детально спланувавши адвокаційні кампанії з чіткою прив’язкою плану до всіх етапів циклу політики та виходячи з розуміння інтересів усіх учасників процесу його здійснення.

Планування адвокаційних кампаній

Для складання ефективної стратегії адвокаційної кампанії необхідно відповісти на два блоки запитань стосовно зовнішнього середовища (оточення, в якому потрібно буде здійснювати кампанію) та внутрішніх аспектів (нашої спроможності її втілити).

Фактори оцінки зовнішнього середовища:

  1. Цілі і завдання кампанії.
  2. Поточна політична ситуація.
  3. Ключові стейкґолдери.
  4. Ключове повідомлення кампанії.
  5. Канал донесення ключового повідомлення.

Фактори оцінки внутрішнього середовища:

  1. Сильні та слабкі сторони, виклики та можливості.
  2. Послідовність кроків здійснення кампанії, складання поетапного плану.
  3. Механізм оцінки втілення кампанії.

Також пан Ярослав розповів про побудову коаліції та взаємодію з партнерами в адвокаційних кампаніях; інформаційний супровід адвокаційної кампанії та роботу з традиційними і соціальними медіа; про акції прямої дії та розробку плану виходу з них.

Парламентська адвокація суттєво залежить від процедури законотворчості і на різних її етапах потребує різних підходів – підсумував Ярослав Юрчишин.

З питаннями та пропозиціями просимо звертатися до Ірини Черпак, тел.: 067 242 80 91

Медіа-галерея заходу

Фото: Олександр Коваленко