Презентація аналітичного матеріалу Policy Paper «Якою має бути державна політика щодо безпеки дорожнього руху в Україні?»

Logo_main

13 квітня у Комітеті з питань транспорту ВРУ за адресою вул. Садова 3а, 9 поверх, зала засідань 934, відбулася презентація аналітичного матеріалу Policy Paper «Якою має бути державна політика щодо безпеки дорожнього руху в Україні?» у форматі круглого столу.

Захід організовано Лабораторією законодавчих ініціатив в рамках Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа.

DSC_3746

Зі вступним словом виступив народний депутат України, Голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослав ДУБНЕВИЧ. Він фахово окреслив проблеми, які стоять на заваді безпеці дорожнього руху, окремо наголошуючи на необхідності мінімізації «ручного втручання» у процес фіксації правопорушення.

DSC_3852

 

Народний депутат України, Голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху та співголова Міждержавної робочої групи з реформування системи безпеки дорожнього руху Ігор ДІДЕНКО зазначив, що:

Здоров’я та життя людини є найвищою цінністю і тому важливо спільними зусиллями змінити ситуацію, яка відбувається зараз на дорогах України, де кожного дня внаслідок ДТП гине майже 12 осіб і травмується близько 150, серед яких основна частина молодь і діти. Ці життя можна було б зберегти, так само як і зменшити кількість травмованих. Тим більше, що у світі є дуже багато прикладів правильної політики у напрямку безпеки дорожнього руху, внаслідок якої смертність та травмованість від ДТП зменшилася вдвічі й більше, а в деяких містах навіть наближена до нуля. Важливо пам’ятати, що рівень автомобілізації населення збільшується і якщо ми вчасно не відреагуємо, то в найближчій перспективі це стане значною проблемою. Важливо зазначити, що питання безпеки стосується кожного з нас, бо ми стаємо учасниками дорожнього руху, коли виходимо за межі свого дому. Тому, дуже важливими є координація усіх гілок влади, постійний діалог та широке залучення влади, громадськості та суспільства у цьому питанні. І також я дуже сподіваюся на підтримку пана Президента та Прем’єр-міністра щодо питання безпеки дорожнього руху.

 

DSC_3787

Директор програми USAID «РАДА: підзвітність, відповідальність, демократичне парламентське представництво» Ігор КОГУТ, обговорюючи презентацію аналітичного матеріалу, зазначив:

Наше завдання є дуже чітким: ми працюємо з Верховною Радою над посиленням спроможності якісної роботи парламенту, і ми б дуже хотіли, щоб в парламенті функціонувала якісна незалежна дослідницька служба, котра могла б готувати такі документи на замовлення народних депутатів України. Такі документи потребують високої фахової роботи і видатків. Реформа парламенту передбачає дослідницьку службу тут [в парламенті]. Це дуже важливий документ для дискусії. Це документ, який сформує бачення, і вже маючи таке бачення ви можете значно ефективніше, значно якісніше підготувати законодавчі зміни.

DSC_3798

Голова Ради Лабораторії законодавчих ініціатив Світлана МАТВІЄНКО особливо наголосила на тому, що:

Лабораторія законодавчих ініціатив задала тренд на підготовку Білих Книг ще в далекому 2010 році, підготувавши Білу Книгу українського парламентаризму. Багато з тих наших рекомендацій було втілено в баченні Місії ЄП під головуванням Пета Кокса. Його друга рекомендація, власне, і стосується покращення загальної якості законодавчих проектів шляхом підготовки Білих Книг. Ми пропонуємо вам серію Policy Papers, як одного з можливих форматів презентації проектів законодавчої ініціативи перед їхнім ухваленням. Це документи для обговорення, які у розвинених демократіях передують законодавчим актам. Аналіз проблеми та стейкхолдерів, чинної політики, наявних прогалин у законодавстві, і, що головне, варіанти вирішення проблеми – оптимальна форма для таких документів. Сьогоднішня тема, що стосується безпеки дорожнього руху – не просто важлива, вона сенсетивна та болюча для українців. Маємо надію, нам вдасться перенести обговорення на більш високий рівень, за що ми вдячні Підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету ВРУ з питань транспорту, Програмі USAID RADA, автору – Віктору Загребі та всім, хто в громадянському суспільстві опікується цією темою.

DSC_3824

Автор дослідження «Якою має бути державна політика щодо безпеки дорожнього руху в Україні?» Віктор ЗАГРЕБА зауважив, що в зазначеній сфері держава не виконує своїх зобов’язань перед суспільством. Адже громадяни платять податки, але не отримують за свої гроші якісного продукту – ефективної державної політики в галузі безпеки дорожнього руху.

Проблема безпеки доріг досить специфічна. Вона справді є всеосяжною як з точки зору ризиків, так і розуміння. Кожне користування дорогою у будь-якій ролі – пішохода, водія, пасажира, велосипедиста – несе великий ризик шкоди здоров’ю або втрати життя. Українці бояться доріг. Серед країн Європи Україна має один з найнижчих рівнів безпеки дорожнього руху. Цей рівень вимірюється масштабами наслідків, у першу чергу – кількістю втрачених життів.

DSC_3877

Основна мета дослідження – вивчення проблеми смертності та травматизму на дорогах України, які розглядаються крізь призму державної політики. Документ оцінює масштаби проблеми і виявляє ключові системні вади державної політики в цій галузі. У фокусі вивчення опинився аналіз виконання державою зобов’язань перед суспільством у сфері безпеки руху за основними напрямами: безпечні дороги, безпечні користувачі доріг, безпечні транспортні засоби та надання екстреної допомоги.

Медіа-галерея заходу

Фото: Олександр Коваленко

Залишити відповідь