УРЯД ЗАНИЗИВ ВТРАТИ БЮДЖЕТУ ВІД ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ НА 2013 РІК

При розрахунку доходів Державного бюджету України на 2013 рік Кабінет Міністрів України, очевидно, не врахував всі вірогідні втрати від надання пільг в оподаткуванні.Зокрема, у пакеті аналітичних матеріалів до законопроекту про Державний бюджет на 2013 рік міститься прогноз втрат доходів бюджету включно з переліком відповідних пільг. Згідно з цим прогнозом, ці втрати у 2013 році повинні скласти 41,6 млрд.гривень.Одночасно у пояснювальній записці до зазначеного законопроекту прогноз «додаткового інвестиційного ресурсу від надання преференцій суб’єктам господарювання» на 2013 рік (на підставі положень Податкового кодексу України) становить вже 70,4 млрд. грн., тобто майже на 30 млрд.гривень більше прогнозу втрат від податкових пільг.

Враховуючи динаміку зростання обсягів державної допомоги у формі податкових пільг в останні роки, обсяг втрат у 70 млрд.грн. виглядає більш ймовірним. Так, у 2010 році сума втрат бюджету склала 37,1 млрд.гривень, у 2011 році – 58,8 млрд.гривень. Остаточних даних за 2012 рік ще немає, але напевно цей показник не буде меншим за рівень 2011 року. Отже, при тому, що зростання доходів зведеного бюджету не очікується (463,1 млрд.грн. на 2013 рік проти 465,4 млрд.грн. на 2012 рік згідно пояснювальної записки до бюджетного законопроекту), зберігається динаміка росту обсягів державної допомоги у вигляді податкових пільг.

Очікується що у 2013 році найбільші преференції  від держави одержать такі сектори економіки:
• сільськогосподарські товаровиробники – 12,9 млрд. грн.,;
• банківській сектор в частині створення страхових резервів, що відносяться на витрати – 7,5 млрд. грн.;
• енергетична галузь 1,4 млрд. грн.;
• національна освіта 1,9 млрд. грн.;
• літакобудівна промисловість (0,8 млрд. грн.).

Будуть продовжені дії податкових канікул для новостворених та малих підприємств, галузевих пільг для підприємств легкої, суднобудівної та літакобудівної промисловості, підприємств з надання готельних послуг, підприємств машинобудування для агропромислового комплексу та інших.

Викладена вище ситуація з розбіжностями в показниках втрат доходів бюджету від надання податкових пільг суб’єктам господарювання свідчить також про те, що Уряду не вдалося започаткувати системний підхід у сфері моніторингу та регулювання державної допомоги, згідно стандартів, виписаних у Програмі економічних реформ на 2010-2014 роки. Відповідний законопроект «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» поданий до парламенту у серпні 2012 року потребує суттєвого доопрацювання, що підтверджено висновками незалежних експертів.

Впровадження стандартів  ЄС у сфері регулювання державної допомоги є одним з напрямів Концепції розвитку системи управління державними фінансами. Ухвалення цієї Концепції та плану заходів до неї є умовою відновлення бюджетної підтримки України Європейським Союзом.

Проект Лабораторії законодавчих ініціатив та Мережі підтримки реформ “Поширення європейських принципів у сфері державної допомоги та державних закупівель” здійснюється за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

 версiя для друку Наверх  наверх
 надiслати лiнк  У попереднiй роздi

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *